ویژگی های یک میلگرد بستر استاندارد چیست ؟ مرکز تحقیقات راه و شهرسازی اقدام به ارائه استانداردی جهت اجرای وال پست به روش جدید (میلگرد بستر) نمود که با عنوان پیوست ششم آیین نامه ۲۸۰۰ در خصوص روش های طراحی و اجرایی  میلگرد بستر می باشد.

لذا مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با انتشار پیوست ششم آیین نامه ۲۸۰۰ با عنوان”طراحی لرزه ای و اجرای اجزای غیر سازه ای معماری” استفاده از میلگرد بستر را الزامی کرد. در این مقاله به ویژگی های مهم یک میلگرد بستر استاندارد می پردازیم، با ما همراه باشید: 

 

میلگرد بستر آهن بان

از ویژگی های یک میلگرد بستر استاندارد می توان به موارد زیر اشاره کرد :

۱. اهمیت و رعایت ضخامت استاندارد در تولید میلگرد بستر

یکی از ویژگی های مهم در انتخاب میلگرد بستر، ضخامت آن می باشد. استانداردهای صنعتی نسبت به ضخامت میلگرد بستر حداقل ۴ میلیمتر تعیین کرده اند تا اطمینان حاصل شود که محصولات با استحکام و پایداری مناسب تولید شوند. کارخانه صنایع مفتولی آهن بان با رعایت دقیق این استانداردها، میلگرد بستر با ضخامت استاندارد تولید می کند و تضمین می کند که مشتریان به محصولی با کیفیت و استحکام اطمینان خواهند داشت.

۲. اهمیت وزن هر شاخه و رعایت استانداردهای کیفیت

یکی دیگر از اهمیت ها در میلگرد بستر، وزن هرشاخه آن می باشد. اغلب مشتریان به دلیل نیازهای خاص خود، به وزن هرشاخه میلگرد بستر توجه می کنند. این وزن نسبت به متریال مختلف از جمله جنس مواد تشکیل دهنده و ساختمان مادر کارخانه فولاد تولید کننده بستگی دارد. تولیدی آهن بان با ارائه محصولاتی با وزن دقیق و مطابق با استانداردهای مربوطه، به مشتریان اطمینان می دهد  که محصولات تحت کنترل کیفیت و استانداردهای بالا تولید می شوند.

۳. تولید میلگرد بستر با استفاده از مفتول گالوانیزه

یکی از مواردی که در بازار شایعه شده است. استفاده از مفتول گالوانیزه در تولید میلگرد بستر می باشد. با توجه به اطلاعات علمی و فنی، این ادعا به کلی غیردقیق و کذب است .مفتول گالوانیزه به صورت معمول با دستگاه های اتومات جوش نمی پذیرد و یا در صورت جوش، جای جوش سیاه می شود. کارخانه صنایع مفتولی آهن بان به روش استاندارد، ابتدا میلگرد بستر را تولید و سپس آن را به مراحل آبکاری گالوانیزه ارسال می کند. این فرآیند باعث ایجاد محصولی با پوشش گالوانیزه مناسب می شود که در برابر زنگ زدگی و خوردگی مقاومت بالایی دارد.

میلگرد بستر استاندارد آهن بان
میلگرد بستر استاندارد آهن بان
میلگرد بستر آهن بان

همچنین بخوانید : میلگرد بستر خرپایی

۴. کیفیت جوش و آج به عنوان عوامل کلیدی در ارتقاء کیفیت

یکی از عوامل مهم در کیفیت میلگرد بستر، کیفیت جوش آن می باشد. جوش های قوی و با کیفیت از اهمیت بالایی در استحکام و پایداری ساختمان ها برخوردارند. در این زمینه، کارخانه صنایع مفتولی آهن بان، با استفاده از روش های جوش القا، جوش هایی با استحکام بالا و با کیفیت تولید می کند. تا از دوام و پایداری خود اطمینان حاصل کند.

درنهایت، وجه پایانی در ارزیابی کیفیت میلگرد بستر، کیفیت آج که توسط چشم غیرمسلح قابل دیدن است، می باشد. تولیدی آهن بان با ارائه محصولاتی با کیفیت آج بدون عیب و نقص، به مشتریان اطمینان می دهد که محصولاتی با استحکام و پایداری بالا را دریافت خواهند کرد.

میلگرد بستر آهن بان

سخن آخر :

در این مطلب به ویژگی های استاندارد یک میلگرد بستر اشاره شد. کاربرد میلگرد بستر روی دیوارهای ساختمان باعث مقاومت بیشتر در مقابل زلزله و جلوگیری از فروریختن خانه می شود. میلگرد بستر یکی از متریال اساسی برای استحکام سازه است و با توجه به ممنوعیت استفاده از وال مش محصولی کم رقیب شده و تقاضای آن بالا رفته است . 

 خرید با کیفیت این محصول بسیار مهم است. شما می توانید برای اطلاع از قیمت دقیق میلگردبستر و اطلاعات تکمیلی این محصول با کارشناسان آهن بان در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند. *  ( اطلاعات شما منتشر نخواهد شد. )