ممنوعیت استفاده از وال مش ! استفاده از وال مش ممنوع شد.

با سوءاستفاده سودجویان از ضعف نظارت و همچنین عدم اطلاع پیمانکاران، مرکز تحقیقات ساختمان به عنوان مرجع حقوقی و فنی تعیین استاندارد مصالح ساختمانی کشور به این امر ورود نموده و فعلا تا زمان ابلاغ دستورالعمل اجرایی و فنی، مدارک و اسناد پشتیبان،  استفاده از وال مش را در ساختمان های کشور ممنوع اعلام کرد.

نامه ممنوعیت استفاده از وال مش

باتوجه به مشاهده موارد متعدد سوءاستفاده در کاربرد مش الیاف جهت پایدارسازی و مسلح سازی دیوارها در برابر بارهای وارده و باتوجه به بروز اشتباهات در برخی طراحی های انجام شده که نشان دهنده عدم تسلط طراحان و ناظران نظام مهندسی نسبت به روش محاسبه می باشد، کاربرد مش الیاف جهت مسلح سازی دیوارهای خارجی که اجرای آنها از ۳۰ آبان ماه شروع می شود ممنوع است. این ممنوعیت تا زمانی است که مدارک و اسناد پشتیبان مناسب توسط مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی جهت جلوگیری از سوءاستفاده و تقلب در کاربرد این فناوری تدوین شود.

اسناد پشتیبان شامل :

  • ارائه چک لیست های لازم جهت نظارت صحیح و اجرا
  • ارائه جداول میزان سطح پوشش برای مقادیر مختلف بار باد، زلزله و ارتفاع های مختلف در انواع مصالح مختلف دیوار
  • تدوین ساز و کار اعطای گواهینامه فنی ویژه به این محصول و کنترل کیفیت آن در محل توسط مهندس ناظر
  •  آموزش چگونگی انجام آزمون های لازم بر روی مش الیاف می باشد.

بهترین محصول جایگزین وال مش، میلگرد بستر است. این محصول روشی امن و مناسب و مطابق با پیوست ششم آیین نامه ۲۸۰۰ مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی است و در دو نوع میلگرد بستر خرپایی و میلگرد بستر نردبانی در بازار وجود دارد. امروزه به دلیل استحکام و امنیت بالای میلگرد بستر خرپایی ، این محصول در بازار عرضه می گردد. جنس این محصول از روی می باشد و ضد زنگ است و به دلیل آجدار بودن به خوبی با مصالح در هم تنیده می شوند. کارخانه صنایع مفتولی آهن بان با سال ها تجربه در فروش و تولید میلگرد بستر خرپایی و متعلقات آن و همچنین صنایع مفتولی ، توانسته اعتبار خود را بین مشتریان خود ارتقا دهد و جایگاه ویژه ای بین مشتریان داشته باشد. شما عزیزان می توانید جهت مشاوره و خرید با کارشناسان آهن بان از طریق شماره ۹۱۰۱۶۷۵۷-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

آهن بان ، همراهِ با اطمینان