مفتول سیاه سایز ۳

مفتول سیاه چیست؟

یکی از پرمصرف ترین تجهیزات در صنایع مختلف، مفتول سیاه است که بیشترین کاربرد آن در نجاری و ساختمان سازی می باشد.

مفتول سیاه یا مفتول آرماتوربندی نوعی مفتول نرم و انعطاف پذیر است که غالبا جهت آرماتوربندی ساختمان استفاده می شود. هرچند از این مفتول علاوه بر آرماتوربندی در صنایع دیگری چون : قالب سازی ، ساخت پنل، ساخت انواع قفسه و دیگر صنایع نیز استفاده می شود.

مفتول سیاه انواع مختلفی دارد که در این بخش به آن ها اشاره می کنیم.

مفتول سیاه فابریک

این نوع مفتول از کشش میلگرد کلاف فولادی تولید می شود. میلگرد کلاف در دستگاههای کشش مفتول طی چندین مرحله کشیده می شود و طی فرایندهای مکانیکی به سایز دلخواه رسانده می شود. برای کاهش سختی مفتول آهن و افزایش شکل پذیری در عین بالا نگه داشتن مقاومت آن، مفتول ها درکوره های ویژه آنیل تا دمای ۹۰۰°C و در شرایط خلاء حرارت داده می شود تا کاملاً نرم شده و برای مصارف مختلف آماده گردد که به آن مفتول آنیل شده یا پخته نیز می گویند.

مفتول سیاه تسمه ای

این نوع مفتول ظاهری همانند مفتول فابریک داشته و طی عملیات از ضایعات کنار ورق ساخته می‌شود. به دلیل مواد اولیه ضایعاتی و فرایند تولید متفاوت، این نوع مفتول نسبت به مفتول فابریک خشک تر بوده و محصول درجه ۲ و کم کیفیت محسوب می گردد.

مفتول تولیدی شرکت آهن بان از نوع فابریک می باشد. میگرد کلاف با بهترین متریال پس از طی مراحل کشش تا ضخامتهای مورد نظر، در کوره آنیل حرارت داده شده و بسیار نرم و انعطاف پذیر می گردد.

مشخصات مفتول سیاه آهن بان

  • تهیه وایررود از معتبرترین کارخانجات فولاد
  • تولید شده توسط دستگاه های کشش بروز و دقیق
  • آنیلینگ استاندارد مفتول جهت انعطاف پذیری بالا
  • تولید شده در ضخامت های ۶ تا ۱.۲ میلیمتر
  • فوق العاده انعطاف پذیر
  • تولید شده بصورت کلاف و شاخه ای و همچنین بصورت ساده و آجدار

کاربردها

  • استفاده از سیم مفتول در تولید انواع توری ها و محصولات مفتولی
  • استفاده از سیم مفتول در صنعت ساختمان آرماتوربندی، قالب بندی و بسته بندی
  • استفاده از سیم مفتول در صنعت کشاورزی
  • استفاده از سیم مفتول در ساخت اقلام و وسایل تزئینی خانگی
  • استفاده از سیم مفتول در ساخت قفس پرندگان

کاربرد قطرهای مختلف مفتول سیاه

مفتول سیاه بنابر اندازه قطر آن کاربردهای متفاوتی دارد که از جمله آن می توان به موارد زیر اشاره کرد :

۱- سایز ۱٫۵ میلیمتر آن بیشترین مصرف را دارد و عمدتا برای بستن میلگردهای آرماتور بندی از آن استفاده می شود. از این رو به آن سیم آلماتور بندی نیز می گویند.

۲- سایز ۲٫۵ میلیمتر : بعد از سایز ۱٫۵ میلیمتر بیشترین مصرف را دارد و از آن برای بستن قالب های فلزی استفاده می شود. از این رو به آن مفتول سیاه قالب بندی نیز می گویند.

۳- سایز ۳ و ۴ میلیمتر و بالاتر عمدتا استفاده های کمتری دارد و در صنایع نجاری و چوبی و صنعت بسته بندی محصولات و باربندی کاربرد دارد.

همچنین مفتول سیاه به عنوان ماده اولیه تولید سایز مفتولها مانند مفتول گالوانیزه، مفتول مسوار، مفتول روکش PVC و… بکار می رود.

عوامل موثر در قیمت مفتول سیاه و خصوصیات تولیدکننده مفتول

کارخانه تولیدی صنایع مفتولی آهن بان با سال ها تجربه در تولید و فروش انواع محصولات مفتولی ، تولیدکننده انواع مفتول با رعایت فاکتورهای ویژه تولید می باشد . همچنین این کارخانه توانسته با توجه به کیفیت بالای محصولات و همچنین مقرون به صرفه بودن قیمت در رتبه های اول تولیدکنندگان محصولات مفتولی قرارگرفته و رضایت مشتریان را جلب کند .از فاکتورهای موثر در تعیین قیمت سیم آرماتوربندی یا مفتول سیاه می توان به قیمت میلگرد، نوع و گرید وایرود، کارخانه سازنده وایرود، فرآیند تولید سیم، کیفیت و میزان نرمی سیم آرماتوربندی یا سیم سیاه اشاره کرد . در بازار، سیم سیاه و یا سیم آرماتوربندی را با نام های سیم نجاری و یا سیم قالب بندی نیز می شناسند. به جهت خرید سیم سیاه و یا سیم آرماتوربندی از کارخانه تولیدی صنایع مفتولی آهن بان فقط کافیست با کارشناسان فروش از طریق تماس با شماره تلفن ۹۱۰۱۶۷۵۷-۰۲۱، وب سایت آهن بان و یا پیج اینستاگرام آهن بان به نشانی ahanban.co در ارتباط باشید تا پس از مشاوره رایگان توسط کارشناسان فاکتورسفارش برای شما ارسال گردد .