مفتول آرماتوربندی
مفتول آرماتوربندی

اهمیت استفاده از سیم آرماتور بندی چقدر است؟ آرماتور بندی را می‌توانیم یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین کارها در ساختمان سازی معرفی کنیم که در آن اقدام به قرار دادن میلگردها داخل بتن کرده و با این کار مقاومت کششی ساختمان‌ها مخصوصاً آپارتمان‌ها و آسمان خراش‌های بلند را افزایش می‌دهند.

سیم آرماتور بندی چیست؟

قبل از پرداختن به بحث اصلی”  اهمیت استفاده از سیم آرماتور بندی ” بهتر است کمی در مورد سیم آرماتوربندی بدانید. این سیم‌ها در اصل مفتول هایی هستند که در ضخامت‌های متنوع تولید می‌شوند. این تجهیزات از جوش پذیری بالا، استحکام بی‌نظیر و انعطاف پذیری زیادی برخوردار بوده و قرار دادن آنها در بتن سبب افزایش مقاومت ساختمان و جلوگیری از فرو ریختن آنها می‌شود.

استفاده از بتن به تنهایی نمی‌تواند در برابر تنش‌های فشاری مقاومت کند به همین دلیل باید از تجهیزات انعطاف‌پذیر در کنار میلگردهای آجدار یا ساده برای بالا بردن مقاومت آنها استفاده کرد. انواع سیم مفتول می‌تواند تاثیرات چشمگیری در افزایش مقاوم سازی و استحکام ساختمان‌ها داشته باشد. سیم آرماتوربندی عملیات حرارتی را به طور کامل طی کرده و به همین دلیل انعطاف پذیری بالایی دارد، از این سیم‌ها برای قرار دادن میلگرد درون بتن و سپس محکم کردن آنها استفاده می‌شود.

اهمیت استفاده از سیم آرماتور بندی

سیم آرماتورمی‌تواند مقاومت فشاری زیادی در برابر تنش‌های مختلف از جمله زلزله داشته باشد. این سیم‌ها می‌تواند ایمنی ساختمان را بالا ببرد و نسبت به دیگر تجهیزات ایمن سازی از قیمت مناسب‌تری برخوردار است. انواع سیم آرماتور می‌تواند از فروریختن ساختمان‌های چند طبقه جلوگیری کنند؛ علاوه بر این، استفاده از آنها به راحتی انجام می‌شود و نیاز به تخصص زیاد یا صرف هزینه و انرژی زیادی ندارد. در حال حاضر یکی از مطمئن‌ترین و آسان‌ترین راه‌ها برای افزایش مقاومت ساختمان و نگه داشتن بهتر میلگرد درون بتن، استفاده از سیم آرماتور بندی است.

مفتول آرماتوربندی

معرفی انواع مفتول آرماتور بندی

مفتول‌ها بر اساس ضخامت به سه دسته اصلی تقسیم بندی می‌شود که در ادامه آنها را معرفی می‌کنیم:

  1. سیم آرماتور بندی

سیم آرماتور جزء مفتول‌هایی است که ضخامتی بین ۱.۲ تا ۱.۵ میلی‌متر دارد. این کلاف‌ها به صورت یکپارچه تولید شده و وزن هر کلاف نزدیک به ۱۵ کیلوگرم است. برای برش این سیم‌ها نیاز است تا از ابزارها و قیچی‌های مخصوص استفاده کنیم. در حال حاضر کاربرد هر کدام از سیم‌های ۱/۲ میلیمتری یا سیم ۱/۵ میلیمتری با یکدیگر متفاوت است.

  1. سیم قالب‌بندی

سیم‌های مخصوص قالب بندی دارای ضخامت ۲.۵ میلی‌متر هستند و از آنها در قالب بندی تیرها، ستون‌ها و فونداسیون استفاده می‌شود. همانند نمونه‌های قبلی این تجهیزات نیز دارای کلاف‌هایی با وزن ۱۵ کیلوگرم هستند ولی طول آنها از نمونه‌های قبلی کوتاه‌تر است.

اطلاعات بیشترسیم ۱/۵

  1. سیم نجاری

سیم نجاری در دسته مفتول‌های سیاه قرار گرفته و دارای ضخامت  ۳ تا ۴ میلیمتری هستند. از این سیم‌ها در فونداسیون، محکم‌سازی و مش بندی استفاده می‌شود. به طور تقریبی وزن هر کلاف سیم نجاری نزدیک به ۵۰ کیلو گرم است و در واقع نوعی میلگرد سبک به به حساب می‌آیند.

موارد تاثیرگذار روی قیمت سیم آرماتور بندی

برای بسیاری از خریداران قیمت سیم آرماتور بندی مهم است. بهتر است بدانید مواردی مانند نوع سیم، گرید و برند ماده اولیه، جنس سیم آن که از آهن، مس، فولاد یا استیل باشد، میزان نرمی و انعطاف پذیری سیم، نرخ تورم، نوع بسته بندی و هزینه‌های نیروی انسانی بیشترین تاثیر را روی قیمت نهایی این تجهیزات دارند. بهتر است قبل از خرید در مورد نرخ نهایی هر کدام از محصولات با فروشنده صحبت کرده و پس از کسب اطلاعات لازم خرید خود را انجام دهید.

بیشتر بدانیدمفتول سیاه

سخن پایانی

در این مطلب به اهمیت استفاده از سیم آرماتور بندی اشاره شد. در صورتی که می‌خواهید بهترین نوع سیم آرماتور بندی را با کیفیت بالا و قیمت مناسب خریداری کنید می‌توانید از طریق سایت آهن بان اقدام نمایید. مجموعه ما انواع تجهیزات ساختمان سازی از جمله محصولات مفتولی را با کیفیتی ایده آل و با استحکام و مرغوبیت بالا در اختیار شما قرار می‌دهد. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید در ابتدا با کارشناسان ما در مورد این محصولات صحبت کرده و پس از اینکه اطلاعات مورد نظر را کسب کردید اقدام به خرید انواع تجهیزات و مصالح فلزی ساختمانی مورد نظر خود نمایید.