در این مطلب ما به معرفی مفتول سیاه و کاربرد آن می پردازیم. مواد اولیه برای ساخت این محصول ، میلگرد کلاف یا وایرود است. ابتدا میلگرد کلاف با ضخامت ۶/۵ میلی متر تحت کشش قرار می گیرد و محصول با ضخامت ۱/۵ میلی متر تولید و به صورت کلاف بسته بندی می شود.

مرحله دوم، محصول بسته بندی شده ، برای حفظ کشش، در کوره های مخصوص با دمای ۹۰۰درجه قرار می گیرد واین عملیات آنیل نامیده می شود. از آنها برای آرماتور بندی در ساختمان، قالب بندی، ساخت توری ‌و …. استفاده می‌کنند. در حال حاضر، انواع مفتول سیاه در ساختمان سازی و نگه داشتن میلگرد در بتن کاربردهای ویژه‌ای دارند. این تجهیزات به دلیل داشتن انعطاف پذیری زیاد و کیفیت بالا می‌توانند نقش مهمی در افزایش استحکام و ماندگاری ساختمان‌های بلند داشته باشند. با ما همراه باشد تا با مفتول سیاه بیشتر آشنا شوید.

معرفی بیشتر مفتول سیاه

معرفی مفتول سیاه و کاربرد آن باید بگوییم که این سیم‌های فلزی بر اساس درجه حرارتی که در کوره دیده‌اند، میزان نرمی مختلفی دارند. در اکثر مواقع، آنها را در وزن‌های ۳۰ کیلوگرمی عرضه می‌کنند. اما بر اساس نیاز و سفارش مشتری، قابلیت ساخت و عرضه در وزن و حجم‌های دیگر را نیز دارند. این مفتول‌ها به رنگ سیاه هستند و از پرمصرف‌ترین آنها می‌توان به سایز ۱.۵ و ۲.۵ میلی‌متر اشاره کرد. در حال حاضر، بیشترین حجم مفتول سیاه استفاده شده در جهان مربوط به آرماتوربندی ساختمان‌ها است.

کاربردهای مفتول سیاه

انواع مفتول سیاه یا همان مفتول آنیل به دلیل کیفیت و استحکام بی‌نظیر، دارای کاربردهای متنوع و مختلفی است. در ادامه، به اصلی‌ترین کاربردهای این محصول اشاره می‌کنیم:

  1. در معرفی مفتول سیاه و کاربرد آن باید گفت حجم زیادی از آن‌ها در ساختمان سازی کاربرد دارد.
  2. در صنایع کشاورزی، نجاری و مجسمه سازی به وفور مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  3. از آن‌ها برای راه‌‌سازی، سدسازی و مقاوم سازی جاده‌ها استفاده می‌کنند.

علاوه بر این، می‌توان از انواع مفتول سیاه برای فنس، توری فرنگی، توری مش، سیم خاردار و … استفاده کرد.

 

                                                  

 

ویژگی های مهم مفتول سیاه

از مهمترین ویژگی‌های مفتول سیاه می‌توان به منعطف و نرم بودن آن اشاره کرد. این ویژگی باعث شده است تا این تجهیزات به راحتی قابلیت شکل پذیری و فرمگیری داشته باشند. علاوه بر این، به دلیل استحکام بدنه بی‌نظیر، می‌توانند در هر آب و هوایی دوام بیاورند. به همین دلیل، می‌توان از آنها در شهرها و مناطق مرطوب و بارانی استفاده کرد. داشتن قیمت مناسب، ضخامت‌های متنوع، قابلیت چرخش به جهت‌های مختلف، حمل و نقل آسان و استفاده راحت از دیگر ویژگی‌های انواع مفتول سیاه به حساب می‌آیند که در حال حاضر میزان تقاضا برای خرید و استفاده از آن نیز بالا است.

معرفی انواع مفتول سیاه بر اساس قطر

به طور کلی، در معرفی مفتول سیاه و کاربرد آن باید گفت که مفتول‌های سیاه بر اساس قطر به دو دسته مفتول‌های ریز و مفتول‌های درشت تقسیم بندی می‌شوند که در ادامه آنها را به شما معرفی می‌کنیم:

۱. مفتول ریز

قطر مفتول ریز بین ۰.۵ تا ۴ میلیمتر است. در حال حاضر، انواع مفتول ریز توسط تولید کننده مفتول به شکل کلاف و شاخه عرضه می‌شوند. که شما می‌توانید آنها را در وزن و اندازه دلخواه خریداری کنید. از انواع مفتول‌های ریز در صنایع کشاورزی، صنعتی، تولید توری و ساخت لوازم خانه و آشپزخانه استفاده می‌کنند.

۲. مفتول درشت

قطر مفتول درشت از ۴ میلیمتر بیشتر است. از مهمترین استفاده‌های مفتول درشت می‌توان به مصارف صنعتی و ساختمانی بزرگ اشاره کرد. این تجهیزات به دو صورت کلاف و شاخه عرضه می‌شوند که شما می‌توانید بر اساس کاربرد و نوع صنعت مورد نظر آنها را سفارش دهید.

اطلاعات بیشتر: سیم مفتول

قیمت مفتول سیاه

پس از معرفی مفتول سیاه و کاربرد آن نوبت به بررسی قیمت مفتول سیاه می رسد. برای بسیاری از افراد قیمت مفتول سیاه اهمیت دارد، مخصوصاً کسانی که می‌خواهند این محصول را در حجم و اندازه بالا و به صورت عمده خریداری کنند. باید بگوییم که قیمت این محصولات به قیمت میلگرد، فابریک و غیرفابریک بودن (فابریک به صورت کششی و غیرفابریک از تمسه و ضایعات ورق)، کارخانه سازنده ماده اولیه، گرید ماده اولیه، کیفیت ساخت و کیفیت آنالینگ (که تاثیرمستقیمی روی نرمی و کیفیت نهایی مفتول دارد) بستگی دارد. در حال حاضر، به دلیل نوساناتی که در بازار ارز ایجاد شده است، قیمت مفتول سیاه نیز به طور مرتب تغییر می‌کند. به همین دلیل، بهتر است قبل از اینکه خرید خود را نهایی کنید، یک بار دیگر از کارشناسان ما در مورد قیمت‌های موجود در سایت سوال کنید تا پس از ثبت سفارش با مشکل روبرو نشوید.

سخن پایانی

در این مطلب ما به معرفی مفتول سیاه و کاربرد آن پرداختیم. همانطور که متوجه شدید، مفتول سیاه از جمله پرکاربردترین و بهترین تجهیزات سیمی فلزی است که از آن در مکان‌ها و صنایع مختلف استفاده می‌شود. برای اینکه بتوانید انواع مفتول سیاه را با کیفیت عالی و تضمین خریداری کنید، می‌توانید به راحتی این کار را از طریق سایت آهن بان انجام دهید. مجموعه ما دارای چندین سال سابقه در حوزه عرضه و ارائه انواع تجهیزات فلزی ساختمان سازی است و شما می‌توانید مفتول سیاه مورد نظر خود را با انعطاف پذیری بالا و قیمت مناسب سفارش دهید.