در این مطلب به علت استفاده از میلگرد بستر اشاره شده است. استفاده از انواع میلگردهای فلزی و فولادی در ساختمان سازی جایگاه ویژه‌ای دارد. این تجهیزات فلزی نقش مهم و موثری در غلبه بر نیروهای فشاری و کششی داشته و از فرو ریختن ساختمان مخصوصاً ساختمان‌های چند طبقه جلوگیری می‌کند.

یکی از پرکاربردترین و پرفروش‌ترین مصالح ساختمانی، میلگرد بستر است که جزء بهترین و مرغوب‌ترین مصالح برای بالا بردن مقاومت ساختمان به حساب می‌آید و استفاده از آن در چند سال اخیر با توجه به پیوست ششم آیین نامه ۲۸۰۰ زلزله اهمیت زیادی پیدا کرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد علل استفاده از میلگرد بستر بهتر است تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

اطلاعات بیشتر: قیمت میلگرد بستر

دلیل استفاده از میلگرد بستر چیست؟

 

میلگرد بستر چیست؟

در حالت کلی و به زبان ساده باید بگوییم که میلگرد بستر یک مفتول تغییر شکل یافته فولادی یا آهنی است. که به صورت خرپایی یا نردبانی جوش داده و از آن در حجم وسیع بین ردیف‌ های واحد بنایی و درز های ملات استفاده می‌کنند. انواع میلگرد بستر بر اساس نیاز خریداران در اندازه و ابعاد مختلف تولید می‌شوند.

از میلگرد بستر می‌توان در سقف ، دیوار ، ستون و جرز استفاده کرد که آنها را بین ملات و مصالح بنایی قرار داده تا استحکام و ماندگاری ملات‌ها افزایش پیدا کند. انواع اجزای میلگرد بستر فراوان هستند و می‌توان از این تجهیزات پرکاربرد در انواع ساختمان‌ها استفاده کرد.

 

علت استفاده از انواع میلگرد بستر در صنعت ساختمان‌سازی

ممکن است همواره این سوال برای شما ایجاد شود که علت استفاده از میلگرد در صنعت ساختمان سازی چیست؟ باید بگوییم در صورتی که میلگرد بستر وجود نداشت امروزه انواع ساختمان‌های مرتفع و آسمان خراش‌های بزرگ ساخته نمی‌شدند. این تجهیزات فولادی و فلزی یک جزء اساسی در ساختمان سازی به حساب می‌آیند.

استفاده از بتن‌ها به تنهایی برای استحکام ساختمان کافی نیست و وظیفه اصلی نگهداری ساختمان‌ها و پیشگیری از شکست آنها به عهده میلگردهای بستر است. انواع میلگرد بستر آهن بان به طور معمول و در حالت استاندارد دارای ضخامت ۴ میلیمتر هستند که مقاومت فراوانی در برابر زنگ زدگی و فرسایش داشته به همین دلیل از آن برای مقاوم سازی و ماندگاری ساختمان در برابر ریزش و زلزله استفاده می‌کنند.

همچنین بخوانید: سیم مفتول

مهم‌ترین مشخصات میلگرد بستر

بسیاری از خریداران قبل از مراجعه به یک تولید کننده میلگرد بستر مایل هستند از مشخصات و خصوصیات کلی این تجهیزات فلزی بیشتر بدانند. در ادامه اصلی‌ترین مشخصات انواع میلگردهای بستر را به شما معرفی می‌کنیم:

  • به علت گالوانیزاسیون در برابر رطوبت و باران از خود مقاومت بالایی نشان داده و می‌توان با خیال راحت از آن در شهرها و مناطقی با آب و هوای مرطوب استفاده کرد.
  • شکلی نردبانی یا خرپایی داشته که به دلیل جوشکاری، مقاومت‌ آن افزایش پیدا می‌کند.
  • می‌توان از آن در بین انواع بتن، دیوارهای آجری یا سفالی ، هبلکس و … استفاده کرد و محدودیتی برای استفاده آنها وجود ندارد.
  • قیمت آن در برابر کارایی مهمی که دارد بسیار مناسب بوده به طوری که شما با پرداخت هزینه نه چندان زیاد می‌توانید عمر و ماندگاری ساختمان خود را بالا ببرید.
  • متریال ساخت آن میلگرد کلاف آجدار با آلیاژ RST34 یا RST37  می باشد .

دلایل استفاده از میلگرد بستر

مزایای به کار بردن میلگرد بستر در ساختمان

جالب است بدانید استفاده از این مقاطع فولادی می‌تواند مزیت‌های فراوانی در ساختمان سازی داشته باشد، این مزیت‌ها عبارت است از:

  • در برابر تکان‌های شدید و زلزله استحکام فراوانی دارد.
  • در تمامی شرایط جوی از خود مقاومت بالایی نشان می‌دهد.
  • پس از استفاده از میلگرد بستر دیگر نیازی به دوغاب‌ بندی نیست.
  • استفاده از میلگرد بستر سبب بهتر شدن شکل گیری دیوارها می‌شود.
  • به صورت‌های مختلف از جمله قائم می‌توان آن را در دیوار قرار داد.
  • برای نصب میلگردها نیازی به واحدهای بنایی یا انجام هندسه ویژه جهت قرار دادن اصولی آن در دیوار نیست.
  • در تمامی قسمت‌های ساختمان می‌توان از آن استفاده کرد و محدودیتی برای استفاده آن وجود ندارد.
  • نسبت به دیگر تجهیزات مقاوم سازی از کیفیت بالاتر، ماندگاری بیشتر و نرخ خرید کمتری برخوردار است.

 

سخن پایانی

در این مطلب به علت استفاده از میلگرد بستر اشاره شد. در صورتی که می‌خواهید بهترین و مقاوم‌ترین میلگردهای بستر را با قیمتی مناسب تهیه کرده و از آن برای ساخت بنا و ساختمان مورد نظر خود استفاده کنید، می‌توانید به راحتی از طریق سایت آهن بان اقدام نمایید.

مجموعه ما به دلیل داشتن چند سال سابقه درخشان و آگاهی از تمامی نیازهای شما بهترین تجهیزات ساختمان سازی از جمله میلگرد بستر  را در اختیارتان قرار می‌دهد. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این محصول و یا محصولاتی نظیر سیم آرماتوربندی با کارشناسان ما صحبت کرده و پس از کسب اطمینان لازم سفارش خود را با ما در میان بگذارید.