خانه / محصولات / خرید و قیمت وادار میانی

خرید و قیمت وادار میانی

محصول موجود است

برای اطلاع از قیمت با ۰۲۱۹۱۰۱۶۷۵۷ ۰۹۱۲۴۹۵۷۵۳۳ تماس بگیرید

وال پست میانی

 

وال پست میانی آهن بان

وال پست میانی که در اصل وادار میانی می باشد، از المان های غیرسازه ای و غیر باربر است که به اشتباه وال پست میانی نیز نامیده می شود، در بازار با نام های وال پست (H)  یا وال پست (U) نیز شناخته شده است.

این مهارکننده ها دارای نام هایی مانند وادار میانی قائم  نیز در آیین نامه ها معرفی شده است .

لازم است بدانیم که استفاده از این مدل وادارها در همه ی دیوارها لازم نیست و در شرایطی خاص استفاده از آن اجباری می باشد.

همانطور که از نام این وادار مشخص است این وال پست ها در میان دیوارها قرارگرفته و به همین دلیل به وال پست میانی مشهور شده اند و این وال پست معمولا بین ۲ وال پست کناری قرار می گیرد.

نام محصول : وال پست میانی

در سایزهای زیر :
  • طول ۳ متر عرض ۱۰ متر
  • طول ۳ متر عرض ۱۵ متر
  • طول ۳ متر عرض ۲۰ متر

ضوابط :

در صورتیکه دیواری دارای ویژگی های بیان شده در ذیل باشد باید از وال پست یا وادار میانی آهن بان استفاده نمود:

  • در دیوارهایی با طول بیشتر از ۴ متر
  • در دیواهایی با طول بین ۴ تا ۵ متر در شرایطی که پنجره ای در آن نباشد.

در واقع باید در نظر داشت در دیوارهایی با طول بیشتر از ۴ متر ضوابط مربوط به این امر بررسی شود.

بعد از بررسی در صوت لزوم اجرای آن اجباری می باشد و در صورت عدم انجام، ناظر این حق را دارد که عملیات ساختمانی را متوقف کند، زیرا در صورت بروزحادثه و ایجاد خسارت مالی یا جانی، ناظر ساختمان مسئول است.

پس علاوه بر اجرا حتما در نظر داشته باشید که، این عملیات دقیقا طبق دیتیل آیین نامه های ساختمانی، مطابق بند پ ۶-۱-۴-۲-۴ در دیوار با ارتفاع بیش از ۵/۳ متر باید با استفاده از عضو افقی با مقطع فولادی یا بتنی (تیرک) و یا وادار افقی ارتفاع آزاد دیوار را کاهش داد.

مطابق بند ۸-۳-۵-۱  مبحث هشتم مقررات ملی ساختمان حداکثر ارتفاع مجاز دیوار غیر سازه ای از تراز کف مجاور ۵/۳ متر یا سی برابر عرض دیوار می باشد، در صورت تجاوز از این حد باید با استفاده از مهارهای افقی مناسب مانند کلاف این الزام محقق شود. 

طول آزاد دیوار غیر سازه ای بین دو پشت بند یا کلاف نباید از ۴۰ برابر عرض دیوار و یا ۵ متر بیشتر باشد، در غیر اینصورت لازم است با تعبیه مهار قائم مانند کلاف یا پشت بند در طول دیوار این الزام محقق شود. مهار قائم باید در تمام ارتفاع دیوار به طور پیوسته ادامه یافته و به نزدیک ترین عناصر افقی سازه ای مهار شود.

نحوه تولید وادار آهن بان :

این وال پست یا وادار، شکلی مانند تیرآهن نازک دارد که از جوش دادن ۳ قطعه ورق به یکدیگر درست می شود.

بال وادارها سرتاسر دارای سوراخ های لوبیایی شکل می باشند تا هم مقاومت آن بالا رفته و هم امکان اتصال به میلگرد بستر در همه ی بخش های آن وجود داشته باشد.

ورق های استفاده شده در وادارهای میانی آهن بان، ورق ۲ میل مبارکه می باشد.

یکی از عوامل مهم در کیفیت وال پست نوع و مدل جوش دهی این ۳ قطعه می باشد، وال پست میانی آهن بان با استفاده از co2 جوش دهی شده است. این امر می تواند علاوه بر کیفیت نهایی مانع از آسیب دیدگی ورق ها شده و در نهایت کیفیت متفاوتی را ارائه خواهد داد.

وال پست های میانی آهن بان عموما با طول بال ۵ سانتی متر تولید می شود که البته با درخواست مشتریان امکان تولید با طول بال ۷ سانتی متر نیز وجود دارد.

در این تفاوت قرارگیری فوم می باشد:

طبق آیین نامه در بین دیوار نیازی به قراردادن فوم نمی باشد و به همین دلیل طول بال ۵ سانتی متر کافی می باشد، اما از آنجا که نظر نهایی را ناظر ساختمان می دهد، امکان این امر در کارخانه آهن بان وجود دارد که این محصول را با طول بال ۷ سانتی متر تولید نماید.

لازم بذکر اینکه طول تمامی وادارها چه وادار میانی و چه وادار کناری۳ متر می باشد. که این البته برای ۹۰ درصد پروژه ها به کار می رود و در صورتیکه ارتفاع سقف از ۳ متر بیشتر باشد،باید وال پست میانی آن به صورت سفارشی تولید شود که کارخانه آهن بان به دلیل استفاده از دستگاه های خم و برش ۶ متری، امکان ساخت و تولید مقادیر سفارشی را نیز دارد.

بعد از فرایند جوش دهی، وادارهای آهن بان طبق درخواست مشتریان محترم امکان رنگ کاری نیز وجود دارد.

 

محل مصرف:

این وادارها مصارف و ویژگی های متنوعی دارد که مهمترین آن استفاده در دیوارهایی با طول بیشتر از ۴ متر باشد. دلیل اصلی استفاده از وادار جلوگیری از شکم دادن دیوار بر اثر فشارها و نیروهایی خارجی مانند زلزله یا تند باد می باشد.

این وادارها در تمامی دیوارهای ساختمان علی الخصوص دیوارهای نما استفاده می شود تا فشارهای ناشی از زلزله به دیوار نما وارد نشود.

نحوه اجرا: تفاوت وال پست میانی و کناری

وال پست میانی باید به صورت یکپارچه از کف تا سقف سازه اتصال ایجاد نماید که می توان گفت یکی از مهمترین تفاوت های وال پست میانی با وال پست منقطع همین امر می باشد، زیرا وال پست های منقطع به صورت یکپارچه اجرا نمی شوند و به همین دلیل به وال پست منقطع مشهور هستند.

نکته ای در در باب اجرای وال پست میانی یا همان وادر میانی باید بدانید. همواره باید فاصله وادار و المان های اصلی سازه رعایت شود تا امکان حرکت وادار وجود داشته باشد. به همین دلیل قسمت پایین وادار را با استفاده از اتصالات مفصلی به ورقی که معمولا به بتن کف متصل شده وصل کرده و در قسمت بالایی آن از طریق اتصالات کشویی وصل می گردد که اگر بدین شکل عمل نشود وادار در دو سمت مقید شده و همین امر باعث تخریب دیوار می شود.

قیمت وال پست

قیمت وال پست ارتباط مستقیمی به ماده اولیه آن، که ورق ۲ میل فولاد مبارکه است دارد. شما می توانید با تیم فروش آهن بان ارتباط گرفته و قیمت لحظه ای محصولات را به دست آورید.