خانه / محصولات / خرید و قیمت وال پست منقطع

خرید و قیمت وال پست منقطع

محصول موجود است

برای اطلاع از قیمت با ۰۲۱۹۱۰۱۶۷۵۷ ۰۹۱۲۴۹۵۷۵۳۳ تماس بگیرید

وال پست منقطع

 

توضیحات

وال پست منقطع یکی از جدیدترین روش های مهار لرزه ای میباشد که در دیوارها ی داخلی و خارجی استفاده می گردد.

هدف از استفاده از وال پست افزایش استحکام دیوار و جلوگیری از ریزش آن در حوادث طبیعی و انسانی میباشد که باعث افزایش ایمنی سازه می شود.

وال پست منقطع از ورق های فولادی تحت عملیات برش و خم قرار گرفته، ساخته میشود که این وال پست ها با توجه به مشخصاتشان به گروه های مختلفی تقسیم میشوند.

برای تولید وال پست منقطع ابتدا ورق ۲ میل (گالوانیزه یا سیاه) تهیه شده و در ابعاد مورد نظر برش خورده سپس به دو روش مرسوم سوراخ کاری میشود.

نام محصول : وال پست منقطع

در سایزهای زیر :
  • ۱۰*۴۰, ۱۰*۳۰, ۱۰*۲۰
  • ۱۵*۴۰, ۱۵*۳۰, ۱۵*۲۰
  • ۲۰*۲۰, ۲۰*۴۰

- انواع وال پست منقطع از نظر جنس :

می توان وال پست را از نظر متریال به کار در رفته در آن به دو دسته وال پست با ورق سیاه و وال پست با ورق گالوانیزه تقسیم کرد.

که این دو نوع وال پست غیر از ورق استفاده شده در تولید آن، دارای ویژگی های مشابه میباشد.

برتری وال پست منقطع گالوانیزه نسبت به وال پست تولید شده از ورق سیاه این میباشد که در هنگام نصب احتیاج به رنگ یا ضد زنگ ندارد و سرعت اجرای آن بالاتر می باشد اما همین ویژگی باعث افزایش قیمت قابل توجه این محصول نسبت به مدل ورق سیاه آن شده است.

نکته : پیشنهاد آهن بان به مشتریانی که قصد خرید وال پست سیاه را دارند این است که با توجه به اینکه گاها سود جویان ورق های نا مرغوب را تبدیل به وال پست کرده و سپس آن را رنگ می کنند، بهتر است عملیات رنگ کاری توسط خود کارفرما در محل نصب انجام شود.

- انواع وال پست منقطع از نظر ضخامت ورق :

ورق تایید شده توسط آیین نامه ۲۸۰۰ ساختمان، ورق ۲ میل می باشد . که گاها برخی سودجویان از ورق ۱.۸ میل استفاده می کنند.

طبعا پیشنهاد آهن بان برای مشتریان گرامی، خرید محصول استاندارد می باشد زیرا تفاوت قیمت آنچنان ندارد واین محاسبات، مهندسی انجام شده و کمتر از مقدار اعلام شده اثر مناسب در صورت زلزله را نخواهد داشت.

  • انواع وال پست منقطع از نظر عرض :

وال پست های منقطع با توجه به اینکه در چه دیواری  استفاده می شوند دارای ۳ مدل عرض می باشند، ۱۰ سانتی متر،۱۵ سانتی متر، ۲۰ سانتی متر تولید و عرضه می شوند .

نکته مهم : برای قرار گرفتن دیوار در داخل وال پست عرض وال پست منقطع به اصطلاح ۰.۵ سانتی متر باد خور دارد.

  • انواع وال پست منقطع از نظر طول :

وال پست ها به طول های ۲۰ سانتی متر، ۳۰ سانتی متر، ۴۰ سانتی متر، تولید و عرضه میشوند و لازم به ذکر است وال پست ۲۰ سانتی متری به عنوان وال پست افقی یا همان وال پست کشویی استفاده می شود.

نکته مهم : در آیین نامه ۲۸۰۰ به حداقل طول به طور دقیق اشاره نشده و فقط به نسبت آن اشاره شده است به همین دلیل وال پست ها در طول ۳۰ سانتی متر و ۴۰ سانتی متر تولید میشود ولی استاندار آن ۴۰ سانتی متر میباشد و مدل ۳۰ سانتی متری مدل اقتصادی آن میباشد که شما در صورت تایید ناظر می توانید از آن استفاده کنید.

- انواع روش های سوراخکاری وال پست :

۱. استفاده از دستگاه پانچ :

 در این روش سرعت و دقت محصول نهایی پایین می باشد که همین امر باعث کاهش قیمت وال پست نهایی می گردد.

۲. استفاده از دستگاه لیزر :

در این روش با استفاده از دستگاه لیزر عملیات سوراخکاری به سرعت و با دقت بالا انجام می شود و طبعا قیمت و کیفیت بالاتری به دست خواهد آمد.

بعد از انجام عملیات سوراخکاری، زمان عملیات خم کاری فرا می رسد که این فرایند توسط دستگاه خم کاری انجام می شود.

این عملیات به دقت  دستگاه و سلیقه اپراتور بستگی زیادی دارد.

پس از عملیات خم کاری با توجه به نوع ورق انتخاب شده توسط مشتری و نوع درخواست ممکن است مرحله رنگکاری نیز به مراحل تولید اضافه یا کسر گردد.

نکات اجرایی نصب وال پست :

یکی از چالش هایی که همیشه با انواع وال پست، چه وال پست های قدیمی که با نبشی طراحی می شد یا وال پست هایی که از ناودانی استفاده می شد و چه وال پست های منقطع همراه است، نحوه اجرا و دقت اجرای آن می باشد که باعث می شود شما به تیم متخصص اجرایی نیازمند باشید که این امر علاوه بر افزایش زمان ساخت باعث افزایش هزینه ها نیز می شود که به همین دلایل بعضی از مشتریان به استفاده از میلگرد بستر روی می آورند .(لینک بدهید)

اما نکات مهم را به صورت تیتر وار برای شما توضیح می دهیم.

بال وال پست های منقطع ۷ سانتی متر می باشد  که دلیل آن امکان قرارگیری و نگه داشتن فوم در آن می باشد.

وجود فوم باعث می شود در صورت بروز زلزله دیوار  امکان تکان خوردن بدون آسیب دیدن داشته باشد که این امر طبق آیین نامه ۲۸۰۰ اجبرای شده است.

نکته بعد این است که وال پست ها باید به وسیله پیچ به ستون ها متصل شوند نه به صورت جوش  که همین امر نیز الزام قانون را دارد.

سخن آخر و جمع بندی

آهن بان در تلاش است تا شما مشتریان گرامی خریدی درست و به صرفه را انجام دهید و در این مقاله سعی شد تا شما مشتریان هنگام خرید وال پست منقطع علاوه  بر قیمت، سوالات دیگری نیز از فروشندگان بپرسند :

ورق استفاده شده گالوانیزه است یا سیاه ؟

در صورت سیاه بودن، آیا رنگ شده است یا خیر؟

ضخامت ورق ۲میل می باشد یا خیر؟

سوراخ کاری ها با دستگاه پانچ می باشد یا لیزر؟

تعداد سوراخ های موجود در هر مقطع چند عدد می باشد؟

و کیفیت برشکاری و خم کاری نیز به نو به خود مهم می باشد.

شما با بررسی تمام این موارد می توانید خرید درست، اقتصادی و به صرفه را انجام دهید.