خانه / محصولات / خرید و قیمت نبشی منقطع

خرید و قیمت نبشی منقطع

محصول موجود است

برای اطلاع از قیمت با ۰۲۱۹۱۰۱۶۷۵۷ ۰۹۱۲۴۹۵۷۵۳۳ تماس بگیرید

خرید و قیمت نبشی منقطع

 

توضیحات

نبشی منقطع یکی از جدیدترین و محبوب ترین مدل از وال پست هایی که امروزه در کشور مورد استقبال سازندگان قرارگرفته است.

این مدل از وال پست ها که به نبشی منقطع یا وال پست منفصل شناخته میشوند، به صورت کاملا مهندسی طراحی و توسط نرم افزارهای تخصصی مختص محاسبات سازه ای، تحلیل و تحت فشار انواع نیروها قرا گرفته و تمام نک و شیارها به صورت کاملا مهندسی ساخته و ایجاد شده اند.

 ویژگی های مهندسی استفاده شده در این مدل توانسته علاوه بر  برطرف کردن نیازمصرف کنندگان قیمت مناسبی را نیز عرضه کند.

قبل از توضیح در مورد این محصول، خوب است بدانید که نبشی منقطع یا نبشی نامتصل گونه ای از وال پست می باشد.

مشخصات فنی نبشی منقطع چیست ؟

این نبشی از دو مقطع جداگانه گالوانیزه تشکیل شده است که طول هر کدام ۳۰ سانتی متر با دو لبه ۷سانتی متری و ۱۰ سانتی متری میباشد. لازم به ذکر است که نبشی منقطع از ورق ۱ میل گالوانیزه ساخته میشود.

از دیگر ویژگی های ظاهری آن می توان به نک ها و شیار های(شیار و فرورفتگی های لوبیایی شکل) مهندسی ایجاد شده روی آن اشاره کرد که توانسته حتی با توجه به ضخامت کم ورق این نوع محصول مقاومت آن را تا ۲۰ برابر نسبت به موارد مشابه آن افزایش دهد.

این محصول یک محصول با ارزش افزوده بالا میباشد، چرا که توانسته با سبک سازی ساختمان و استفاده از مواد اولیه کم، استحکام بالا و ارزش افزوده ی قابل توجه ای ایجاد نماید.

مشخصات فنی نبشی منقطع چیست ؟

این نبشی از دو مقطع جداگانه گالوانیزه تشکیل شده است که طول هر کدام ۳۰ سانتی متر با دو لبه ۷سانتی متری و ۱۰ سانتی متری می باشد. لازم به ذکر است که نبشی منقطع از ورق ۱ میلیمتر گالوانیزه ساخته می شود.

از دیگر ویژگی های ظاهری آن می توان به نک ها و شیارهای(شیار و فرورفتگی های لوبیایی شکل) مهندسی ایجاد شده روی آن اشاره کرد که توانسته حتی با توجه به ضخامت کم ورق این نوع محصول مقاومت آن را تا ۲۰ برابر نسبت به موارد مشابه آن افزایش دهد.

این محصول یک محصول با ارزش افزوده بالا می باشد، چرا که توانسته با سبک سازی ساختمان و استفاده از مواد اولیه کم، استحکام بالا و ارزش افزوده ی قابل توجه ای ایجاد نماید.

نبشی منقطع

۳۲۰۰۰ تومان
  • ورق گالوانیزه ۱ میلیمتر

نبشی منقطع چگونه نصب می شود :

این محصول چون از دو قسمت مجزا تشکیل شده و یک پارچه نیست و از طرفی طبق قوانین جدید آیین نامه ۲۸۰۰ ساختمان که عدم اتصال دیوار به سقف را خواستار شده است پس می توان گفت حتی بعد از اجرای کامل دیوار امکان اضافه کردن این وال پست به دیوار مقدور میباشد.

با توجه به اینکه وال پست محصول الزامی جدیدی به شمار می رود، هنوز اجرای آن توسط پیمانکاران به صورت صحیح انجام نمی شود البته عدم تسلط ناظران و مهندسان نیز سبب این موضوع می شود که گاها انجام اجرای وال پست یا انجام نمیشود یا به درستی صورت نمی گیرد که در تمام این موارد،نبشی منقطع با توجه به ویژگی هایی که دارد سبب شده پیمانکاران و مهندسان از نبشی منقطع استفاده کنند.

 این محصول مانند دیگر وال پست ها به صورت پیچ و مهره به تیر و ستون ها متصل می گردد.

ویژگی های نبشی منقطع چیست ؟

  • یکی از مهمترین چالش ها در مورد والپست، هزینه بالای اجرای آن می باشد که در وال پست های نبشی منقطع با توجه به وزن کم آن باعث شده حتی گالوانیزه شدن و سوراخ های لوبیایی آن قیمت این محصول را از موارد مشابه آن بالاتر نبرد.

  • از دیگر ویژگی های این محصول می توان به نحوه ی نصب راحت آن اشاره کرد که توانسته یکی دیگر از چالش های وال پست را بر طرف نماید.

  • از دیگر برتری های این محصول، نسبت به وادار یا دیگر وال پست های این می باشد  که در این روش چون نبشی ها منقطع می باشد شما برای هر نوع دیوار چه وادار افقی و چه عمودی می توانید از نبشی منقطع استفاده کنید.

عرض قابل تغییر نبشی منقطع باعث می شود که در تمامی دیوار ها امکان نصب و اجرا داشته باشد و این عمر باعث کاهش ضایعات و افزایش بهره وری در انجام عملیات ایمن سازی دیوارها گردد پس یکی از برتری های نبشی منقطع امکان استفاده آن در هر نوع دیوار با هر نوع ضخامت چه به صورت وادار عمودی چه به صورت وادار افقی می باشد. در حالت افقی باید امکان لغزش دیوار وجود داشته باشد که نبشی منقطع این امکان را فراهم می کند.

  • داشتن ۲ بال ناهمگون باعث شده این محصول در دیوارهای متنوع و مختلفی امکان استفاده داشته باشد و دیگر امکان اشتباه سفارش اجناس کاهش می یابد.

  • به جرات می توان گفت استفاده از نبشی منقطع در اتصال قائم و استفاده از میلگرد بستر خرپایی آهن بان در اتصالات افقی، بهترین، به روز ترین، ایمن ترین و کم هزینه ترین روش مسلح سازی و پایدارسازی دیوارها می باشد.

عوامل تعیین کننده قیمت نبشی منقطع :

نبشی منقطع مانند هر محصول فولادی دیگر تحت تاثیر قیمت دلار میباشد ولی به غیر از دلار با توجه به اینکه از ورق گالوانیزه ساخته می شود، قیمت فلز روی نیز در قیمت آن تاثیر گذار میباشد، با توجه به اینکه این وال پست به عنوان جدیدترین وال پست وارد بازار شده است، هنوز نتوانسته جای خود را در بازار تثبیت کند و همین امر باعث کاهش تیراژ و طبعا افزایش قیمت این محصول شده است، اما پیش بینی میشود با شناخت این محصول توسط سازندگان، با توجه به ویژگی های منحصربه فرد، این محصول جایگاه مناسبی در بین سازندگان پیدا خواهد کرد که همین امر باعث کاهش قیمت آن نیز خواد شد.

هشدار خیلی مهم در خرید نبشی منقطع

  • از آنجا که نبشی منقطع محصولی است که به صورت کاملا مهندسی طراحی و توسط نرم افزارهای تخصصی مختص محاسبات سازه ای تحلیل و تحت فشار انواع نیروها قرا گرفته است و تمام نک و شیارها به صورت کاملا مهندسی ساخته و ایجاد شده اند.

  • گاها تولید کننده هایی با دادن شیارها و طرح های غیر مهندسی (با توجه به ضخامت کم این نوع ورق امکان حالت دادن به آن آسان می باشد) اقدام به تولید محصولات مشابه اما غیر مهندسی می کنند. که همین امر باعث عدم فایده این محصول در زمان مورد نیاز می گردد.

  • استفاده از طرف بال کوتاه نبشی ممکن است باعث شود که در اثر فشار نیروها در هنگام زلزله دیوار از مقطع بیرون بزند و به همین دلیل می توان گاها از بال های ۱۰ سانتی نتری نیز استفاده کرد.

  • همیشه مد نظر داشته باشید تمامی وال پست ها از جمله نبشی منقطع جهت اتصال دیوار به تیر یا ستون به کار می رود و هیچ کدام امکان اتصال رج های مختلف دیوار به هم را ندارند. در نتیجه حتی نبشی منقطع با تمام ویژگی هایی که دارد جایگزین میلگرد بستر نخواهد شد و در واقع تمامی به اصطلاح رایج، وال پست ها، مکمل میلگرد بستر جهت نگهداری دیوارها می باشد.

و در آخر

پیشنهاد کارخانه آهن بان به شما، خرید از شرکت های معتبر و تولیدکنندگان شرکتی این محصول میباشد. چرا که تولیدات آنها به طور مداوم توسط ناظران اداره استاندارد بررسی می شود.

توجه: شما باید بالای همه فیلدهای مربوطه را پر کنید و سپس دکمه زیر را فشار دهید تا پیام خود را ارسال کنید